Dakraamgordijnen.nl » Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Waar vind ik de maat en/of typecode op mijn VELUX ® , Roto, Dakstra, Rooflite of Fakro dakraam?


velux code

De maat en/of typecode staan op een plaatje op de zijkant van uw dakraam. Bij Roto zit deze meestal achter een blauw of rood klepje. Om te bestellen heeft u het dakraam merk, de type code en de maat code nodig, bijvoorbeeld VELUX ® (merk) GGL (typecode) S06 (maatcode). Voor Rooflite, Okpol en Luctis heeft u alleen de maatcode nodig.
 

Hoe weet ik zeker dat het past?

Als u het Ouro premium of Ouro basic dakraamgordijn gaat samenstellen krijgt u rechts in beeld een overzicht van uw keuzes te zien. Hier staan de maten van het zichtbare glas zoals die bij ons bekend zijn. Dit moet overeenkomen met de maat van het zichtbare glas van uw dakraam. Meestal is dit het geval. Mocht het niet zo zijn, bestel dan een dakraamgordijn op maat of neem contact op met onze klantenservice.

Kan ik ook onder rembours bestellen?

U kunt bij ons niet aan de bezorger betalen, maar u kunt wel achteraf betalen via Multisafepay. U betaalt dan ook pas nadat u het pakket heeft ontvangen. U kunt hieronder meer lezen over deze methode bij de vraag 'Kan ik ook achteraf betalen?'.

Ik weet het merk van mijn dakraam niet, kunt u helpen?

Geen punt. Alhoewel wij alle producenten van dakramen op onze website hebben staan kunnen wij voor alle types en maten dakramen rolgordijnen op maat maken. Stuur ons een email met de breedte en hoogte van het zichtbare glas in uw dakraam en wij vertellen u direct wat u dient te bestellen.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen?

Soms wordt deze e-mail ten onrechte als ongewenste e-mail gemarkeerd. U kunt deze dan terugvinden in het mapje 'Ongewenste e-mail' of 'Spam'. Ziet u het daar ook niet staan? Neem dan contact met ons op.

Is het ook mogelijk het rolgordijn op mijn kunststof dakraam te bevestigen?

De montage van dakraamgordijnen in kunststof dakramen gaat identiek zoals bij houten dakramen. Het kunststof is namelijk een dunne laag over een houten kern. U kunt daar net zo eenvoudig een schroefje in draaien. Let op: bij sommige merken (Roto) kan er een verschil zijn in maat tussen kunststof (PVC) en hout. Let op dat u de juiste maatcode (PVC of hout) kiest en dat u de aangegeven glasmaat controleert.

Hoe hoog zijn uw verzendkosten?

Nederland en België: € 4,95 inclusief BTW.
Pakketten groter dan 1,5 meter: €21,38*

*Bestelt u een maatgordijn waarvan de rol, cassette of zijgeleiders groter zijn dan 1,5 meter, dan valt dit pakket bij onze vervoerder in een duurdere categorie. U betaalt dan een hoger verzendtarief. Dit wordt automatisch in uw winkelmandje getoond.

kijk voor meer informatie op de verzendkosten pagina.
 

Is het dakraamgordijn geschikt voor lichtkoepels?

Ons dakraam systeem is gemaakt voor dakramen, waarbij het normaal gesproken in het binnenste kozijn gemonteerd wordt. Dat is het deel dat kantelt als je het raam open zet. Dit vereist dat het kozijn recht en vrij van obstructies is. 
 
Licht koepels werken net anders en wij hebben daar geen standaard oplossing voor. De maten en montage methoden variëren te veel. In sommige gevallen kunnen we wel een vergelijkbaar systeem op maat aanbieden. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Kan ik ook achteraf betalen?

Jazeker! Via Multisafepay bieden wij de mogelijkheid 'betaal na ontvangst'. Als u hiervoor kiest wordt er een krediet check uitgevoerd. De uitkomst van deze check en of u al eens eerder op deze manier betaald heeft bepalen of uw verzoek geaccepteerd wordt en tot welke maximum bedrag. Voor de eerste bestelling is dit meestal maximaal 150 euro. Als u niet geaccepteerd wordt kunnen wij hier niets aan doen en kunt u het beste een andere betaalmethode kiezen.

Klachten afhandeling

Indien u een klacht heeft dan kunt u ons bellen op het telefoonnummer dat op de homepage staat. U kunt ons ook emailen op klantenservice@dakraamgordijnen.nl. Wij proberen binnen kantoortijden binnen 24 uur op uw klacht te reageren.

In welke landen worden uw dakraamgordijnen geleverd?

Wij leveren onze dakraamgordijnen in de meeste Europese landen. U kunt het land waar u het gordijn naar toe wilt laten sturen kiezen via het drop down menu in de bestelfase.

Wat is de gemiddelde levertijd van uw producten?

Al onze rolgordijnen worden op maat voor u gemaakt in onze fabriek. De standaard verzendtijd van uw bestelling is tussen de 5-14 werkdagen, afhankelijk van het product wat u bestelt. Vindt op de verzendinformatie pagina alle actuele verzenddata per artikel. 

Zodra uw bestelling is verzonden ontvangt u een mail met een bevestiging en tracking code. Deze trackingcode kunt u invoeren bij www.dpd.nl onder het kopje "pakketnummer". U kunt dan precies zien waar uw pakket zich bevindt en wanneer het wordt geleverd.

Ik heb een email gekregen met mijn DPD trackingnummer maar als ik op het linkje klik zegt hij dat het nummer niet bekend is bij DPD.

Uw pakket moet eerst ingescand zijn in het DPD systeem in Ierland. Probeer het komende dagen nogmaals dan zult u zien dat het werkt en u uw bestelling kan volgen. Onze excuses voor dit ongemak.

Ik ben geen ervaren klusser zijn uw dakraamgordijnen en rolgordijnen moeilijk te installeren?

U hoeft geen ervaren klusser te zijn om onze dakraamgordijnen of rolgordijnen te installeren. Het enige wat u nodig hebt is een schroevendraaier en 5 minuten. Bekijk de installatievideo en zie hoe eenvoudig het is.

Ik heb de verkeerde maat of kleur besteld. Kan ik het ruilen?

Geen punt als het om een standaard merk en type dakraamgordijn gaat. Stuur ons een email met uw probleem. Hoe werkt het:
- Neem contact op met de klantenservice
- U kunt een retour-label aanschaffen waarmee u het product terug kunt sturen
- U krijgt zodra we het gordijn hebben ontvangen, het aankoopbedrag terug. De goede gordijnen kunt u via de website bestellen en afrekenen.

Waarom bent u goedkoper dan originele dakraamgordijnen van VELUX ® , Fakro, Roto, Rooflite, Dakstra etc.? Komt dit doordat u een mindere kwaliteit levert?

We zijn zo overtuigd van de kwaliteit van ons systeem dat wij er graag drie jaar garantie op geven. Al onze dakraam rolgordijnen worden stuk voor stuk gecheckt en worden exact op maat gemaakt naar de specifieke afmetingen van uw dakraam. Dus hoewel wij concurrerende prijzen hanteren stellen wij geen compromissen aan het ontwerp en de kwaliteit van onze producten.

Wat is het verschil met uw BlocOut verduisterend systeem ten opzichte van andere niet originele dakraamgordijnen en rolgordijnen die verkrijgbaar zijn?

Ons rolgordijn heeft een zeer belangrijke design eigenschap die uniek is en andere vergelijkbare types niet hebben. Om werkelijk 100% black out te zijn moet een rolgordijn een beschermende cassette hebben die geheel gesloten is. Ook aan de achterkant van de cassette.

Al onze verduisterende BlocOut rolgordijnen en Premium dakraamgordijn systemen hebben deze eigenschap. Dit heeft een aantal voordelen. Het houdt het aura van licht tegen aan de bovenkant als het gordijn volledig gesloten is. Het voorkomt dat er strepen op uw stof komen doordat de zon continu op een punt schijnt als het gordijn stil hangt op een bepaald punt. En het voorkomt tijdens de installatie dat u de stof beschadigt doordat u er met iets tegen aan komt.

Dus u krijgt meer waar voor uw geld door een betere kwaliteit, drie jaar garantie en een uitgebreide keuze uit kleuren en stoffen.

Mijn dakraam hangt hoog. Kunt u helpen?

Met een steel voor uw Ouro rolgordijnen is the sky the limit. Bestel het en u kunt het niet alleen voor uw rolgordijn gebruiken maar ook voor uw dakraamgordijnen.

Ik wil een verduisterende stof kiezen. Is zwart meer verduisterend dan wit?

Nee, het maakt niet uit welke kleur stof u aan de binnenkant kiest. Al onze verduisterende stoffen zijn 100% verduisterend. Dit komt door de witte zonwerende coating die aan de buitenkant van al onze verduisterende stoffen zit. Hierdoor blijft uw kamer lekker warm in de winter en koel in de zomer.

Wij hebben ook haartjes in de aluminium zijgeleiders zitten die het indirecte licht en de luchtstroom tegen houden. Dit betekent 46% minder warmteverlies bij enkelvoudig glas, 33% minder warmteverlies bij dubbel glas en 12% minder warmteverlies bij driedubbel glas.

Ik twijfel over de kleur van de stof. Kan ik stofstalen bestellen?

Ja dat is geen probleem. U kunt voor € 3,- drie stofstalen thuis gestuurd krijgen.

Ik heb een kunststof kozijn kan ik uw systeem daar ook eenvoudig op installeren?

Dat is geen enkel probleem. Het kunststof is een dunne laag over een houten kern gespannen. Daar kunt u dus net zo makkelijk een schroefje indraaien als in een houten kozijn.

Kan ik de rolgordijnen op ieder gewenst punt sluiten?

U kunt onze dakraamgordijnen op iedere gewenste hoogte openen en sluiten door middel van een koordloos gepatenteerd systeem.

Waar kan ik de montagehandleiding downloaden?

De installatie van onze dakraamrolgordijnen is zo eenvoudig dat het maar 5 minuten kost. De montagehandleiding wordt meegeleverd bij het dakraamrolgordijn, maar je kunt de montagehandleiding ook online bekijken.

 

Hulp nodig met uw bestelling?

Ongeveer 90% van de vragen over onze producten of lopende bestellingen kunnen wij direct voor u oplossen via de onderstaande 'Directe Service Gids'. Met handige video's en veel uitleg. Probeer het gerust! Toch liever menselijk contact? Schroom dan niet om ons te mailen of bellen.


Beoordelingen